Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/10663
Title: مساهمة تكنولوجيا المعلومات في تطوير تسير الإدارة الرياضية
Authors: بن عبد الرحمان, سيدعلي
ساسي, عبد العزيز
Keywords: المؤسسات الرياضية
تكنولوجيا المعلومات
Sports management
Technology of information
Issue Date: Jan-2018
Publisher: جامعة البويرة
Series/Report no.: Sciences et Pratiques des Activités Physiques Sportives et Artistiques;Volume 6, Numéro 2, Pages
Abstract: إن تقدم الأمم والشعوب يتأثر بشكل واضح من خلال التقدم العلمي والتقني وهذا التقدم ينعكس على المستوى السياسي والدولي فيها، ويعد علم الإدارة من العلوم ذات الأهمية الكبرى التي أثرها واقعا على المجتمع وفي كافة المجالات والأنشطة الرياضية. وتوظيف تقنية المعلومات في المجال الإدارة الرياضية من التحديات الحديثة التي تتيح للإدارة الرياضة مرحلة جديدة من التحديث، ولكنها تحتاج إلى جهد ذكي وعالي الاحتراف، ينقلها من مرحلة العمل التلقائي إلى إدارة تقوم على خبرات احترافية ومناهج علمية في التخطيط والتنفيذ والمنافسة محلياً وإقليمياً وعالمياً، اذ تسعى تكنولوجيا الإعلام و الاتصال الحديثة للكشف عن أفضل السبل التي تمكن المؤسسات الرياضية من القيام بعملية الإنتاج بشكل أفضل و التعريف بطرق أكثر نجاعة في تصريف هذه المنتجات، و من ثم إيجاد الحلول لمشاكل: الوقت، الجهد، الاتصال، السرعة و غيرها في سبيل تحسين صورة المؤسسة سوقيا و تنافسيا و هذا ما يتطلبه الاقتصاد الحديث The progress of nations and peoples are clearly influenced by scientific and technical progress and this progress is reflected on the political and the international level, and the administration is aware of the importance of science major impact on society and in all areas and sports activities. And employing information technology in the field of sports management in one of the modern challenges that allow sports management a new phase of modernization, but it needs to effortlessly intelligent and high professionalism, which take it from the stage of automatic work to management based on the experiences of professional and scientific methods in planning, implementation and compete locally, regionally and globally, as it seeks information technology and modern communication to uncover the best ways that enable sports organizations to carry out the production process better and publicize ways more effective in the discharge of these products, then, find solutions to the problems of : time , effort, communication, speed and others in order to improve the image of the institution logistic and competitive and that's what takes the modern economy
URI: http://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/10663
Appears in Collections:Articles



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.