Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/11053
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorلاوسين, سليمان-
dc.contributor.authorقنيول, بدرالدين-
dc.date.accessioned2021-01-04T13:05:53Z-
dc.date.available2021-01-04T13:05:53Z-
dc.date.issued2019-09-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/11053-
dc.description.abstractتناولت هذه الدراسة إبراز العلاقة بين المستوى الثقافي للأسرة (الأبوين) والمتمثل في المستوى الدراسي والعلمي وكذا المستوى الاقتصادي لهما والمتمثل في الدخل وبعض المؤشرات أخرى واتجاهات تلميذات الطور الثانوي نحو هذا التوجه عمومًا في الجنوب الجزائري، لاسيما ممارسة الرياضة النسوية في مدينة الأغواط على وجه الخصوص، وكذا ابرز مدى تأثير هاذين العاملين على درجة الاتجاهات نحو ممارسة الرياضة النسوية، أما عن موضوع الدراسة فهو يتعلق بالوصف والمقارنة هذا ما تطلب إتباع المنهج الوصفي. This study dealt with the relationship between the cultural level of the family (parents) in terms of academic and scientific level as well as their economic level of income and some other indicators and the attitudes of secondary school students towards this trend in general in southern Algeria, especially the practice of women's sports in Laghouat city in particular. He also highlighted the extent of the impact of these two factors on the degree of attitudes towards the practice of women's sports, but on the subject of the study is related to the description and comparison, which required a descriptive approach.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة البويرةen_US
dc.relation.ispartofseriesالتحدي;Volume 11, Numéro 2, Pages 74-86-
dc.subjectالرأسمال الثقافيen_US
dc.subjectالرأسمال الاقتصاديen_US
dc.titleالرأسمال الثقافي والاقتصادي للأسرة وعلاقته باتجاهات تلميذات مرحلة التعليم الثانوي نحو ممارسة الرياضةen_US
dc.title.alternativeThe cultural and economic capital of the family and its relation to the attitudes of secondary school students towards exerciseen_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :Articles



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.