Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/5721
Titre: الثنائية اللغوية وإشكالية تعليم وتعلّم اللغة العربية
Auteur(s): لوناس, زاهية
Mots-clés: تعليم اللغة - تعلم اللغة - الثنائية اللغوية
Date de publication: déc-2016
Editeur: université de bouira
Référence bibliographique: université de bouira
Collection/Numéro: مجلة معارف/آداب ولغات;20
Résumé: ملخص كثرة البحوث والدراسات المهتمة بتعليم وتعلم اللغة العربية لغير الناطقين بها أما دراسة تعلم وتعليم اللغة العربية للناطقين بها فهو من الدراسات التي غفل عنها جل اللغويين العرب اعتقادا منهم بأن اللغة العربية بخير والحقيقة ان اللغة العربية ليست في وضع ملائم في العالم العربي بصفة عامة والجزائر بصفة خاصة بل هي في حالة حرجة حقاث اصبحت تمثل مشكلة موضوعية لا مجال لإنكارها وإنما وجب البحث فيها ومواجهتها انطلاقا من الواقع اللغوي و العربي والجزائري المتميز بظاهرة الثنائية اللغوية. Abstract: The large number of research studies interested in teaching and learning of the Arabie language to non-native speakers learn the study and teaching of Arabie speakers is out of studies that overlooked the bulk of Arab linguists believing that the Arabie language was fine. The fact that the Arabie language is not in a favorable position in the Arab world in general and Algeria in particular, but is in a truly critical situation where he has become a problem of substance is no room for déniai, but must be searched and confront the basis of linguistic reality and the Arab and Algerian outstanding bilateral phenomenon of language (the language classical Arab / Arabie language slang).
URI/URL: http://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/5721
ISSN: 1112-7007
Collection(s) :Articles

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
الثنائية اللغوية وإشكالية تعليم وتعلّم اللغة العربية.pdf279,58 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.