Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/5721
Title: الثنائية اللغوية وإشكالية تعليم وتعلّم اللغة العربية
Authors: لوناس, زاهية
Keywords: تعليم اللغة - تعلم اللغة - الثنائية اللغوية
Issue Date: Dec-2016
Publisher: université de bouira
Citation: université de bouira
Series/Report no.: مجلة معارف/آداب ولغات;20
Abstract: ملخص كثرة البحوث والدراسات المهتمة بتعليم وتعلم اللغة العربية لغير الناطقين بها أما دراسة تعلم وتعليم اللغة العربية للناطقين بها فهو من الدراسات التي غفل عنها جل اللغويين العرب اعتقادا منهم بأن اللغة العربية بخير والحقيقة ان اللغة العربية ليست في وضع ملائم في العالم العربي بصفة عامة والجزائر بصفة خاصة بل هي في حالة حرجة حقاث اصبحت تمثل مشكلة موضوعية لا مجال لإنكارها وإنما وجب البحث فيها ومواجهتها انطلاقا من الواقع اللغوي و العربي والجزائري المتميز بظاهرة الثنائية اللغوية. Abstract: The large number of research studies interested in teaching and learning of the Arabie language to non-native speakers learn the study and teaching of Arabie speakers is out of studies that overlooked the bulk of Arab linguists believing that the Arabie language was fine. The fact that the Arabie language is not in a favorable position in the Arab world in general and Algeria in particular, but is in a truly critical situation where he has become a problem of substance is no room for déniai, but must be searched and confront the basis of linguistic reality and the Arab and Algerian outstanding bilateral phenomenon of language (the language classical Arab / Arabie language slang).
URI: http://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/5721
ISSN: 1112-7007
Appears in Collections:Articles



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.