Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document :
http://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/5735
Affichage complet
Élément Dublin Core | Valeur | Langue |
---|---|---|
dc.contributor.author | ولد يوسف, مصطفى | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-17T13:31:43Z | - |
dc.date.available | 2019-10-17T13:31:43Z | - |
dc.date.issued | 2016-12 | - |
dc.identifier.citation | université de bouira | en_US |
dc.identifier.issn | 1112-7007 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/5735 | - |
dc.description.abstract | لملخص: في قصّة «منانة» عالم مشبع بالأنثوي والهامشي،وقيم الوهم،حيث موقع الإنسان في علاقته بالرأسمال المالي،لا في القيم النبيلة التي يحملها،وبالتالي فالمال هو معيار الفوقي وكل ما هو غير ذلك ينتمي للدونية،وعبر الرأسمال المالي يستباح الممنوع في غياب الوعي الاجتماعي والإرث القيمي الأصيل. Abstract: Pragmatic charter Geography and Disguise Symbolization in “MANNANA” by the Moroccan Novelist ABd-El-fattah Kilitou The novel “The Reminder Woman” is a world saturated with feminization, marginalization and illusion values. In this world human relationship appears with capital not with genuine values. Therefore, money is the superior standard and what is not money is inferior. Through capital, whatever is prohibited is allowed in the absence of social consciousness and inherited values. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | université de bouira | en_US |
dc.relation.ispartofseries | مجلة معارف/آداب ولغات;21 | - |
dc.subject | رمزية القناع- قصة منانة - قيم الوهم - المال | en_US |
dc.title | جغرافية الميثاق البرغماتي ورمزية القناع في قصة "منانة" للقاص المغربي عبد الفتاح كيليطو | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Collection(s) : | Articles |
Fichier(s) constituant ce document :
Fichier | Description | Taille | Format | |
---|---|---|---|---|
جغرافية الميثاق البرغماتي ورمزية القناع في قصة منانة للقاص المغربي عبد الفتاح كيليطو.pdf | 232,7 kB | Adobe PDF | Voir/Ouvrir |
Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.