Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/5869
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.author. بن عطاء الله, محمد-
dc.date.accessioned2019-10-24T13:53:52Z-
dc.date.available2019-10-24T13:53:52Z-
dc.date.issued2015-06-30-
dc.identifier.citationجامعة البويرةen_US
dc.identifier.issn1112-7007-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/5869-
dc.description.abstractتعتبر الأنشطة البدنية والرياضية ذات أهمية بمكان ، حيث أصبحت تأخذ حيزا هاما ورئيساً من حياتنا اليومية ، مما يجعل تعزيز الاتجاهات الإيجابية نحوها ضرورة للارتقاء بها والاستمرار في ممارستها مما يحقق الفائدة للفرد والمجتمع على حدٍ سواء ، وحيث أن اتجاهات الأفراد تتشكل وفقاً للمعلومات والمعارف التي يحصلون عليها إضافة إلى المواقف والخبرات التي يواجهونها في حياتهم ، فقد هدفت هذه الدراسة إلى التعرف اتجاهات شريحة هامة من طلبة المرحلة الثانوية نحو ممارسة نشاط كرة اليد في بعض ثانويات ولاية الجلفة وكذا معرفة الفروق في تلك الاتجاهات تبعا لمتغير الجنس ، ولتحقيق ذلك أجريت الدراسة على عينة قوامها (160) من طلبة وطالبات المرحلة الثانوية بالتساوي ، حيث استعمل المنهج الوصفي التحليلي الذي يتلاءم وطبيعة موضوع البحث ولتحقيق الأهداف المرجوة من البحث تم الاستعانة بمقياس (كينيون) للاتجاهات حيث أسفرت النتائج على مايلي: 1 ـ يتضح من نتائج الدراسة: أن اتجاهات طلبة المرحلة الثانوية نحو ممارسة نشاط كرة اليد كانت ايجابية بدرجة كبيرة . 2 ـ أحتل محور النشاط البدني كخبرة لخفض التوتر المرتبة الأولى ، تلا ذلك وفي المرتبة الثانية محور النشاط البدني للتفوق الرياضي ثم جاء محور النشاط البدني كخبرة جمالية في المرتبة الثالثة ، ثم تلا ذلك محور النشاط البدني كخبرة اجتماعية بالمرتبة الرابعة ، ثم محور النشاط البدني كخبرة الصحة واللياقة وقد احتل المرتبة الخامسة ، ثم جاء محور النشاط البدني كخبرة مخاطرة في المرتبة السادسة والأخيرة. 3 ـ لاتوجد فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى (0.05) في جميع الأبعاد لمتغير الجنس . Is a physical and sporting activities relevant place, where it became takes an important place and the president of our daily lives, making promotion of positive trends towards the need to upgrade them and continue to practice, which is beneficial for the individual and society alike, and where the trends individuals are formed according to the information and knowledge that is acquired Add to the attitudes and experiences that they face in their lives, this study aimed to identify trends in an important segment of the secondary school students about the practice of Activity handball in some high schools Djelfa, as well as knowledge of the differences in those trends depending on the variable of sex, but to achieve this study was conducted on a sample of (160) of students from secondary evenly, where used descriptive analytical method that fits the nature of the research topic and to achieve the desired goals of the research was the use of a scale (Kenyon), where trends have resulted in the following findings Is clear from the results of the study: that the trends of secondary school students about the practice of handball activity was significantly positive . Occupied the axis of physical activity as an experience to reduce tension ranked first, followed by that in the second axis of physical activity for Sports Excellence, then came the axis of physical activity as an experience aesthetic in third place, followed by a focus of physical activity as an experience of social rank fourth, then the axis of physical activity as an experience of health and fitness has been ranked fifth, then came the axis of physical activity as an experience in risk ranked sixth and last None Statistically significant differences at the level (0.05) in all dimensions of the sex variable.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة البويرةen_US
dc.relation.ispartofseriesمعارف/قسم علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية;ع/16-
dc.subjectممارسة نشاط كرة اليدen_US
dc.subjectاتجاهات طلبة المرحلة الثانويةen_US
dc.titleاتجاهات طلبة المرحلة الثانوية ، نحو ممارسة نشاط كرة اليد ( ببعض ثانويات ولاية الجلفة )en_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :Articles



Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.