Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/6146
Title: واقع طرق تدريس التربية البدنية والرياضية في التعليم الثانوي دراسة ميدانية لبعض ثانويات ولاية الشلف
Authors: برادعي, عبد الحميد
Keywords: طرق تدريس
التربية البدنية والرياضية
التعليم الثانوي
Issue Date: 30-Dec-2016
Publisher: جامعة البويرة
Citation: جامعة البويرة
Series/Report no.: معارف/قسم علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية;ع/21
Abstract: على واقع طرق التدريس المستخدمة من طرف اساتذة التربية البدنية والرياضية في التعليم الثانوي على مستوى ثانويات ولاية الشلف وقد اجريت الدراسة على عينة قوامها 100 استاذ تعليم ثانوي وهو ما مثل نسبة 52 بالمائة من مجتمع الدراسة الاصلي المقدر 192 استاذ تعليم ثانوي ولجمع البيانات الخاصة بالدراسة والتحقق من اهدافها تم استخدام المنهج الوصفي و كانت الأداة المستعملة الاستبيان وقد اظهرت نتائج الدراسة المتوصل اليها تنوع في استخدام طرق التدريس في حصة التربية البدنية والرياضية حسب الاهداف المبرمجة. وفي الاخير اهتمت الدراسة بوضع اقتراحات موجهة الى اصحاب الاختصاص وهذا لمساعدتهم على تطوير الفعل البيداغوجي والعمل التربوي. Abstract : This study aimed to recognize the reality of the teaching methods used by the professors of physical education and sports in secondary education at the level of high schools Chlef Province The study was conducted on a 100 secondary school teacher sample, which like the percent ratio of 52 of the study population original estimated 192 secondary school teacher and to collect data for the study and verification of its goals was to use descriptive method and was used questionnaire tool has reached the study results showed her diversity in the use of teaching methods in the share of physical education and sports as programmed targets. In the latest study focused on the elaboration of proposals addressed to the owners of this jurisdiction and to help them develop pedagogical act and educational work
URI: http://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/6146
ISSN: 1112-7007
Appears in Collections:Articles



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.