Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/6315
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorخوجة, عادل-
dc.contributor.authorبن عمر, مراد-
dc.contributor.authorصواش, عيسى-
dc.date.accessioned2019-11-17T10:18:25Z-
dc.date.available2019-11-17T10:18:25Z-
dc.date.issued2017-12-30-
dc.identifier.citationجامعة البويرةen_US
dc.identifier.issn1112-7007-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/6315-
dc.description.abstractالتقويم وسيلة في خدمة المعلم والمتعلم على حد سواء، حيث توفر للأول المعلومات اللازمة ويكشف عنها، ليطلع على مدى تحقق الأهداف المسطرة، وتسمح للثاني بتحديد موقعه من التدرج البيداغوجي، ويبقى التقويم يطرح اشكالية عندما يتعلق الأمر بالنتائج البدنية (تطور التصرفات الحركية) والمعلم يواجه هذا الإشكال خلال تقويم تصرفات تلاميذه، وكثيرا ما يعترف بهذه الخصوصية. والتجانس بين الأهداف المعلن عنها والتقويم، يسمح بالتكفل الحقيقي بمدى التطور الحاصل بعد مسار تعلمي معين، ويعتمد التقويم في التربية البدنية والرياضية على الممارسة الحركية ومدى الاستجابة لمتطلبات الموقف والنتائج المترتبة عنه. ويتم تقويم الكفاءة في نهاية المسار التعلمي، وذلك بالتحقق من مدى اكتساب التلاميذ لمركباتها المعلن عنها في المنهاج من خلال شبكات تقويمية لوضعيات إدماجيه تقويمية. وبناءا ومما سبق يطرح الاشكال التالي: كيف يتم تفعيل عملية التقويم للكفاءات والأهداف وفق منهاج التربية البدنية والرياضية؟ Abstract: Evaluation is a means to serve both the teacher and the learner; it provides the first with the necessary information and discloses it to see how well the objectives are achieved, and it allows the second to determine the position in the pedagogic scale. The evaluation remains problematic when it comes to physicals results (evolution of motor behaviors), the teacher faces this problem during the evaluation of the actions of his students, and often recognizes this privacy. And the harmony between the declared objectives and the evaluation allows real care of the extent of development after a given learning path, the evaluation in physical education and sports depends on the kinetic practice and the extent to which the situation and its consequences are required. Competency evaluation at the end of the learning career is done by verifying how pupils being have acquired its components declared in the curriculum .This being said, the following question is asked : how to activate the evaluation process for competencies and objectives according to the curriculum of physical education and sports?en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherجامعة البويرةen_US
dc.relation.ispartofseriesمعارف/قسم علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية;ع/23-
dc.subjectمنهاج التربية البدنية والرياضيةen_US
dc.subjectتقويم الأهداف والكفاءاتen_US
dc.titleتقويم الأهداف والكفاءات وفق منهاج التربية البدنية والرياضيةen_US
dc.typeArticleen_US
Collection(s) :Articles

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
تقويم الأهداف والكفاءات وفق منهاج التربية البدنية والرياضية.pdf6,51 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.