Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/6756
Title: | جودة أداء معايير (التنفيذ والتخطيط وأساليب التدريس وعملية الاتصال) لدى أستاذ التربية البدنية والرياضية وتأثيرها على تحسين عملية التقويم |
Authors: | طراد, توفيق |
Keywords: | جودة الأداء أستاذ التربية البدنية والرياضية الجودة التقويم |
Issue Date: | 30-Dec-2014 |
Publisher: | جامعة البويرة |
Citation: | جامعة البويرة |
Series/Report no.: | معارف/قسم علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية;ع/17 |
Abstract: | تهدف هذه الدراسة إلى معرفة بعض أسباب وصعوبات إجراء عملية التقويم في حصة التربية البدنية والرياضية و إبراز تأثير الأداء التدريسي الجيد لأستاذ التربية البدنية والرياضية وانعكاسه على عملية التقويم ، على ضوء معايير الجودة حيث استخدم الباحث في هذه الدراسة المنهج الوصفي ، حيث أعد الباحث استبانة واحدة لغرض الدراسة مكونة من أربعة محاور ( التخطيط والتنفيذ ، طرق وأساليب ألتدريس ، الاتصال التربوي) ، وإجراء مقابلة شخصية مع (03) مفتشي التربية ، وكانت العينة عشوائية مكونة من 75 أستاذ من ثانويات الجزائر العاصمة ، وأظهرت نتائج الدراسة أن من أهم أسباب ضعف عملية التقويم هو أداء الأستاذ العلمي والمهني وأن لجودة أداء الأستاذ دوراً ايجابياً في تحسين وتطوير عملية التقويم في حصة التربية البدنية والرياضية .This study aims to find out some of the causes and the difficulties of conducting the evaluation process in the share of physical education and sports, and how Teaching performance good for the professor of physical education and sports on the evaluation process affects, in the light of the quality standards where the researcher used in this study, the descriptive approach, and prepared the researcher to identify one for the purpose of made up the study of the four axes (planning and implementation,teaching methods, the process of educational communication), and conduct a personal interview with (03) inspectors of Education, and the random sample composed of 75 professors from secondary school in Algiers, and the results showed that the most important reasons for the weakness of the evaluation process is the performance of the scientific and professional teacher and the quality of the teacher's performance a positive role in the improvement and development of the evaluation process in the share of physical education and sports. |
URI: | http://dspace.univ-bouira.dz:8080/jspui/handle/123456789/6756 |
ISSN: | 1112-7007 |
Appears in Collections: | Articles |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
جودة أداء معايير (التنفيذ والتخطيط وأساليب التدريس وعملية الاتصال) لدى أستاذ التربية البدنية والرياضية وتأثيرها على تحسين عملية التقويم.pdf | 413,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.